De Opleidingsadviesraad (OAR) is een groep senior ontwerpers, developers en strategen die de opleiding CMD Amsterdam up to date houdt rond de ontwikkelingen in het werkveld en de digitale industrie.

Anna Offermans

Anna Offermans

Senior Interaction Designer bij Fabrique

Fabrique is a multi disciplinary design and communication agency. Fabrique works for consumer brands, retail, cultural, educational and govermental organizations. We design and realize communication and interaction between our clients (and their brands and products) and their customers.

Bonny Ruyter

Bonny Ruyter

UX Designer bij TMG (oud CMD student)

De ambitie van TMG is om het Nederlandse mediabedrijf van de toekomst te zijn. Een bedrijf dat adequaat inspeelt op de zich in hoog tempo veranderende markt en daarbij ook het voortouw neemt. Een ondernemend en dynamisch bedrijf met een hoofdrol in de mediarevolutie van vandaag en morgen.

Bram Hilgersom

Bram Hilgersom

Team Lead bij LabelA

Wij zijn de developers. De technische partij. De slimme ontwerpers. Wij zijn de kracht achter succesvolle online bedrijven en producten. We zetten online strategieën en projecten om in intuïtieve apps, websites of platformen die meetbaar resultaat opleveren.

Didde Warger Melchiorsen

Didde Warger Melchiorsen

Team Manager Online bij Achmea

Achmea is de grootste verzekeraar in Nederland. Achmea verzekert haar klanten voor schade, zorg en inkomen. Ongeveer de helft van de Nederlandse huishoudens kiest voor een verzekering van één van de Achmea merken. InShared is het online assurantiemerk van Achmea.

Marlu Groen

Marlu Groen

Lead Developer bij Code d'Azur

We create digital brand experiences by meshing together strategy, creation, design and cutting edge technologies. At Code d'Azur there are no boundaries between disciplines. This simmering melting pot of digital addicts was purposely created to realize the most engaging online platforms, interactive campaigns, social media and mobile applications for leading brands.

Johan Huijkman

Johan Huijkman

Interaction Engineer bij Q42

Wie zijn Q42? 'Een technisch innovatief internetbureau', zeggen sommigen. 'Nerds', zeggen anderen. Wij zelf bijvoorbeeld, als we eerlijk zijn. We houden namelijk heel erg van goed programmeren. Maar dat is niet het hele verhaal. Computers zijn pas interessant met mensen erbij. We vinden het daarom nog leuker om zo te programmeren dat een webapplicatie niet alleen nuttig, maar ook vriendelijk is.

Johan van Mil

Johan van Mil

CEO bij Adatus

Adatus is Europe’s leading data driven advertising company. Empowering marketeers with deep data and insights, the latest technology and a proven track record. To make advertising relevant to your audience and transparant for your business. Maximising the return of advertising in engagement and conversion.

Lara Ankersmit

Lara Ankersmit

Hoofd Digitale Media bij NOS Digitaal

The Digital Media department of the Dutch national broadcaster NOS is responsible for all the digital and mobile activities. Management of the development of innovative digital products and apps. Focus mainly on user experience, technical innovation and adaptation by a broad user base.

Joris Huijbregts

Joris Huijbregts

UX Designer bij INFO.NL

Welkom in de nieuwe wereld. Wij maken digitale platforms voor klanten die de onmiskenbare waarde van digitaal voor hun business inzien. Dat doen we vanuit de visie dat online niet meer uit ons leven is weg te denken. Bij Info.nl zit online al 20 jaar in ons DNA. We werken samen met onze klanten aan hun digitaal DNA.

Mattijs Knol

Mattijs Knol

Senior Program Manager bij Frog Design

Our work touches industries ranging from automotive to software, retail to healthcare, nonprofit to finance. Our clients are startups, Fortune 500 companies and everyone in between. What we do requires global vision and local expertise, and we do it by building teams from different disciplines and backgrounds. Together we make great things.

Rolf Coppens

Rolf Coppens

Creative Director bij Grrr

Grrr is een creative agency. We laten onze kennis van strategie, ontwerp en technologie samensmelten om tot slimme oplossingen en bijzondere ontwerpen te komen. We denken kritisch mee over een sterke strategie zodat uitingen écht werken. Dat doen we door het publiek te vertegenwoordigen van onze klanten en hen centraal te stellen in ons proces.

Sebastian Kersten

Sebastian Kersten

Co-founder en CTO bij Momkai en De Correspondent

Momkai is an independent, digital creative agency founded in November 2002. We combine clear design with solid technical realisation to create projects that truly inspire, inform and interact. Founder and Creative Director Harald Dunnink leads the design team and Sebastian Kersten, CTO and co-owner, is responsible for the development team. We could talk for hours about user interface design - why a shape should move a pixel to the right or the beauty of a clear line of code. However, for now we will keep it short. We prefer to create projects for our clients and partners than write about that.

Miranda Schenkel

Miranda Schenkel

Lead UX Designer (oud CMD student)

DTG helpt ondernemers met online vindbaarheid. Met websites, vindbaarheid, adverteren en klantinteractie bouwt DTG aan het online succes van ondernemers. Volgens een uitgekiende strategie. Of alleen met een nieuw ontwerp, net wat er nodig is. DTG heeft alles voor online onder één dak

Lisette Morssink

Lisette Morssink

Producer bij Achtung! (oud CMD student)

Creative agency for the digital era, founded in the age of the web. We create and craft ideas for brands.

Sander Wehkamp

Sander Wehkamp

Interaction Designer bij Edenspiekermann

Work with us to radically strengthen your brand in today’s world. We design meaningful, smart and seductive brand experiences so that your customers become your followers.

Thomas Hamer

Thomas Hamer

Creative Consultant bij Mirabeau

Digitaal denken zit in onze code. We weten exact wat er online speelt. Sinds 2001 ontwikkelen we platformen voor marktleiders die sterk afhankelijk zijn van internet en waarop dagelijks miljoenen klanten feilloos hun weg vinden. Zo brengen we voor de top van het Nederlandse bedrijfsleven marketing en vernieuwende technologie samen.

Edward Hölsken

Edward Hölsken

Creative Director bij mediaBunker

mediaBunker is a young interactive agency, with a passion for custom made applications. We think, design and develop intuitive solutions which are out of the ordinary. Where others stop, we like to take it a step further. We like to add value to businesses and organisations in a mobile way they might have never thought of. We help our clients to pioneer the mobile field and keep track on what to do next.

Ino Paap

Ino Paap

Online Development Lead bij IKEA

Development of online infrastructure to enhance collaboration and improve the knowledge and skills of IKEA staff. Aim is to improve the dialogue to make it easier to learn from each other so that IKEA can create a better everyday life for more people.

Ronald Kleverlaan

Ronald Kleverlaan

Eigenaar Webclusive

WEBclusive is opgericht in 2003 als gespecialiseerd technisch internetbureau. Sinds 2008 is WEBclusive zich gaan specialiseren in het ontwikkelen van crowdfunding platforms en campagnes zoals de twee grootste crowdfunding platforms in Nederland: www.voordekunst.nl en www.1procentclub.nl. WEBclusive staat op dit moment bekend als crowdfunding specialist en via onze software hebben 25.000 personen al 500 crowdfunding projecten succesvol gerealiseerd (75% van de markt) en ruim €2.000.000,- opgehaald.

Roderick den Daas

Roderick den Daas

Strategy Developer & Digital Marketer

Mijn specifieke expertise is gelegen in het begeleiden van e-marketing vraagstukken binnen het media- en uitgeefdomein. Dat kan dan bijvoorbeeld gaan om een marktverkenning vanuit de vraagstelling “welke kansen bieden nieuwe media voor onze organisatie?”, om het ontwikkelen van de bijbehorende activiteiten, om het (laten) ontwikkelen van pilots en webapplicaties die daarbij passen en om de organisatorische aanpak ervan.

David Koop

David Koop

Strategy Director bij FHV/BBDO

FHV BDDO maakt campagnes die merken met mensen verbinden. On & off line.

Frans-Anton van Gils

Frans-Anton van Gils

Business Developer bij Quadia Online Video

Als ‘trusted advisor’ ondersteunen we klanten op het gebied van online video.

Volkert Balk

Volkert Balk

Eigenaar van ICATT

Ons vak en onze expertise omvatten alle aspecten van online communicatie. Wij kruipen in de huid van uw doelgroep en uw organisatie. We ontwerpen, programmeren, plaatsen content en onderhouden sites, nieuwsbrieven en social media. We doen onderzoek, geven advies en werken graag in nauwe samenwerking met u aan haalbare oplossingen. Oplossingen die werken voor uw organisatie.

Marcel de Vries

Marcel de Vries

Founding Partner at LOTS OF PEOPLE

CONCEPT & CREATION. Period.