Opdrachtomschrijving:
De opdracht in dit project was om de koopgedrag van de consumenten te veranderen zodat ze minder fast fashion kleding kopen. Dit om een bijdrage te leveren aan het verminderen en negatieve impact van de fast fashion industrie. Consumenten zijn zo gewend geraakt aan de goedkope prijzen van “Fast Fashion”, dat ze moeite hebben te begrijpen waarom ze meer zouden moeten betalen voor kleding. Het koopgedrag creëert een vicieuze cirkel met een slechte impact op het milieu en gemeenschappen.

Eindresultaat:
Met WellSpent krijgen gebruikers die al open staan om duurzamer te winkelen maar dit niet doen door een gebrek aan kennis, de mogelijkheid om makkelijker informatie te vinden over duurzame winkels die aansluiten op hun voorkeuren, en om hun impact van duurzaam shoppen in te zien. “Hoe verminder ik de impact van fast fashion industrie?” Ik maak duurzaam winkelen toegankelijker door ze in staat te stellen makkelijker informatie te vinden over duurzame winkels die passen bij hun voorkeuren. Dit helpt de drempel voor een duurzame fashion style/koopgedrag te verlagen. In de uitwerking kunnen gebruikers namens WellSpent een donatie doen na elke aankoop en de impact hiervan inzien. Dit door te laten zien waar het voor gebruikt is. Hierbij speel ik in op hun intrinsieke motivaties, en zorg ik ervoor dat de de doelgroep zich meer competent gaat voelen om het duurzame producten te kopen en impact te maken.

Meer Info:
http://tylergilds.nl/wellspent/

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:


Afbeeldingen:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.