Opdrachtomschrijving:
Ontwerp samen met blinden en slechtzienden nieuwe Voice Commerce Patterns. Ga uit van verlangens, behoeftes en superpowers van blinde eindgebruikers. Ontwerp vanuit het inclusive design principe “Solve for One, Extend to Many”: jullie nieuwe voice patterns zijn met nadruk geschikt voor iedereen, dus óók voor mensen die goed kunnen zien. Presenteer concept, prototypes, demofilmpjes en aanbevelingen aan Visio en CoolBlue.

Eindresultaat:
Het web is lastig te gebruiken voor mensen met een visuele beperking. Webbouwers houden nauwelijks rekening met blinden, slechtzienden en laaggeletterden. Vooral sites van energiebedrijven, webwinkels en nieuwsdiensten zijn bedroevend slecht toegankelijk. In mei en juni 2021 bedachten CMD studenten van de Minor UX samen met blinde shoppers een voice-driven customer journey voor CoolBlue. De Voice Shopping Patterns in dit project zijn ontwerpen vanuit ideeën, wensen en behoeftes van shoppers met een visuele beperking. Het resultaat is een concept voor een prettige spraak-interface die óók voor scherp ziende shoppers goed te gebruiken is. Met dit product krijgt Visio meer inzicht in de waarde van voice oplossingen, en het is een prachtig inspirerend voorbeeld voor CoolBlue en andere bedrijven. Een samenwerking van Koninklijke Visio, CoolBlue en HvA CMD volgens het inclusive design principe “Solve for One, Extend to Many”.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:

Bekijk hier het presentatiedocument

 

Afbeeldingen:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.