Opdrachtomschrijving:
Voor vele jonge samenwonende stelletjes, waarvan beide partners carrière aan het maken zijn, wordt het huishouden gezien als een bron van ergernis. Het verdelen en bijhouden van het huishouden gaat dan ook met moeite en verloopt vaak op een oneerlijke manier. Dit komt door ingewortelde gewoontes die lastig te doorbreken zijn. Behavior design en gamification kan hier echter een uitkomst bieden in de vorm van een gebruiksvriendelijke applicatie: TWOSOME.

GDA_TWOSOME-aimeerutten-2-1

Eindresultaat:
‘TWOSOME is een applicatie die – op basis van behaviour design en gamification – de doelgroep helpt bij het maken van een eerlijke verdeling van het huishouden, het huishouden helpt bij te houden en ervoor zorgt dat het huishouden als wat leuker ervaren kan worden. De applicatie biedt, per partner, een overzicht met huishoudelijke klusjes voor die week. Deze klusjes worden door de stelletjes zelf ingevoerd en vervolgens verdeeld door de applicatie. De applicatie speelt in op routine en onthoudt wie welke klus wanneer heeft gedaan.

De partners kunnen punten verdienen door klusjes af te vinken wanneer deze is uitgevoerd. Door punten te verdienen kunnen de partners ieder naar een eigen doel toe werken én kunnen er tickets worden verdient. De tickets zijn een ‘extraatje’ binnen de applicatie die voor spanning en uitdaging zorgt. Deze tickets kunnen worden ingezet, wat voor privileges in de applicatie en bij de partner kan zorgen.

Geen ergernissen, slechte gewoontes en oneerlijke verdelingen meer, TWOSOME maakt het huishouden eerlijker, makkelijker en leuker!’

GDA_TWOSOME-aimeerutten-3-1

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:
http://marvl.in/17b008
– link naar alle designs los: http://www.pinterest.com/pin/246783254555699159/
– link naar demo versie: https://vimeo.com/98737277

One Comment

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.