Opdrachtomschrijving:
Chatbots zijn in opkomst en de vraag hiernaar zal in de toekomst alleen maar toenemen. Uit eigen ervaring en uit gesprekken met andere ontwerpers bleek dat ze bij The Valley houvast misten bij het ontwerpen van een Conversational UI. Waar moeten ze beginnen? Waar moeten ze op letten? Kennis ontbreekt. Dat heb ik met dit project proberen op te lossen.

Eindresultaat:
Om op de bestaande werkwijze van The Valley in te spelen heb ik een product ontworpen dat informatie kan ontsluiten en tegelijkertijd tijdens een gezamenlijke kick-off gebruikt kan worden. Tijdens deze fase zijn ontwerpers nauwelijks digitaal aan het werk en er wordt vooral veel overlegd gepleegd en geschetst.

Daarom heb ik een kaartenset ontworpen met een bijbehorende website die de kaarten completeert om zo de face-to-face communicatie te stimuleren. De kaartenset is opgedeeld in vier categorie├źn die de vier basiscomponenten van een Conversational UI vertegenwoordigen. Onder elke categorie vallen een aantal onderdelen van een Conversational UI waaraan ontwerpers moeten denken tijdens het ontwerpen hiervan.

Op de achterkant van elke kaart bevind zich een QR-code die gescand kan worden op de website. Op deze manier kan een gebruiker snel extra informatie en voorbeelden vinden van een specifieke kaart. Ook kunnen ze hier kennis en voorbeelden met elkaar delen.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:
https://vimeo.com/223285945
https://vimeo.com/223300564

Afbeeldingen:

2 Comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.