Opdrachtomschrijving:
Het doel was om een product te maken wat volledig bij je eisen passie past. Dit maakte je niet alleen voor jezelf, maar ook voor een specifiek persoon. Het ging erom dat de passie in het product terug was te herkennen. Het enige waar het product aan moest voldoen is dat het in een ontwerpproces met verschillende fases ontworpen moest worden.

Eindresultaat:
Het eindproduct is een kort spelletje waarbij je met je karakter de weg naar huis terug moet vinden nadat je met je vogel gestrand bent op een gevaarlijk stuk land. Het is 1 speelbaar level waarbij je in 5 verschillende zones terechtkomt. In elke zone zijn er weer nieuwe vijanden, vriendelijke karakters en andere werelddetails. De vijanden moet je uiteraard proberen te verslaan. Hierbij kun je ook levens verliezen. In het product is alles zelfgemaakt. De karakters, wereldelementen en animaties zijn met pixel-art gemaakt. Ook de geluiden zijn zelf opgenomen, alles is door ons geprogrammeerd en het verhaal hebben wij ook zelf bedacht. In het speelbare level is maar een deel van het verhaal te zien. De rest is te lezen nadat je op de knop ‘lore’ in het menu klikt.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:

Productdocumentatie

Afbeeldingen:

One Comment

  • Sebas van de Munt says:

    Wauw, heel gaaf gedaan allemaal! De gameplay ziet er leuk en heerlijk nostalgisch uit, en het plot is heel intrigerend.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.