Opdrachtomschrijving:
De opdracht is om de ticketflow van het Rijksmuseum te verbeteren op gebied van toegankelijkheid. Het is nog lastig voor een aantal mensen om een ticket te kopen en aan ons de taak dit te verbeteren. De punten waar het nog niet goed gaan zijn de groepssamenstelling en het kiezen van een datum en tijd. Dit zijn voor ons dan ook een van de belangrijkere punten. Het uiteindelijke doel is dat iedereen een ticket kan kopen op de website van het Rijksmusem.

Eindresultaat:
Met onze toegankelijke ticketflow kan iedereen een ticket bestellen op een (visuele) aantrekkelijke manier. Wij hebben het zo gemaakt dat de gebruiker wordt geholpen bij alle stappen en dat de gebruiker nooit een optie kan selecteren die niet beschikbaar is. De belangrijkste functionaliteiten: de datepicker, reduced motion, localstorage, conversational interface, gepersonaliseerde ticketflow en tickets bestellen zonder javascript.

Zowel Rijksmuseum, Q42 en onze blinde testpersonen waren zeer tevreden met de resultaten over ons prototype en onderzoek.

‘’Heel cool! Laten we binnenkort even kort nabespreken om te kijken welke lessen wij eruit zouden kunnen trekken. Dank nogmaals! Ook aan de deelnemers!” – Stanley (Rijks)

“Net jullie verslagen en bevindingen gelezen. Mijn complimenten voor het grondige researchwerk.“ – Hannes

“Ik denk niet dat het het meest snelle design is om door heen te gaan, maar je zorgt er zo wel voor dat het voor iedereen werkt en nooit mis gaat!”
– Jesse

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:
https://rijks-ticket-flow.herokuapp.com/
https://github.com/Mokerstier/Rijksmuseum-Ticketflow
https://drive.google.com/file/d/1Z6afRlBM9eTW78nkv96u-ky9IYICOvkd/view?usp=sharing

Afbeeldingen:

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.