Opdrachtomschrijving:
Middelbare school leerlingen ervaren vaak keuzestress door te veel opleidingen en het gebrek aan tijd om alle open dagen te bezoeken. Bovendien hebben leerlingen vaak een vertekend beeld van een opleiding door de overdreven positieve benadering en het weglaten van informatie tijdens open dagen. Dit zorgt ervoor dat veel studenten vroegtijdig stoppen. Met mijn tijdbesparende concept krijgen leerlingen een goed beeld van de opleiding, waardoor de kans op vroegtijdige uitval wordt verkleind.

Eindresultaat:
Mijn concept bestaat uit een VR-ervaring waarbij de gebruikers de opleiding ontdekken door middel van een Tour, een Proefles en een Escape Room. Tijdens de Tour komt de gebruiker binnen in de Medialounge van de opleiding CMD en kan hier doorheen lopen en om zich heen kijken. De 3D omgeving is op schaal nagemaakt en hier lopen digitale studenten rond die in een video hun mening over een bepaald vak van CMD geven. Ook staan er deliverables van vakken die leerlingen laten zien wat van ze verwacht wordt tijdens de opleiding. Hierna neemt de gebruiker deel aan de Proefles. In deze les gaat de leraar in een opgenomen video dieper in op de kenmerkende vakken van CMD. Nadat de gebruiker meer kennis heeft opgedaan over de opleiding kan hij deze kennis meteen testen in de Escape Room. De gebruiker moet puzzels oplossen om te kunnen ontsnappen uit de Escape Room. Op basis van de prestaties krijgt de gebruiker een cijfer en kan de leerling beslissen of hij geïnteresseerd is in de opleiding.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:

Bekijk hier mijn design rationale.

 

Afbeeldingen:

4 Comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.