Opdrachtomschrijving:
Het Jeugdcultuurfonds houdt op dit moment een nationale actie in de vorm van een wedstrijd waarbij kinderen worden opgeroepen om met stoepkrijt een dier te ontwerpen. Omdat stoepkrijt niet in elke situatie even handig is, wil de organisatie graag een alternatieve versie van de Ontwerp Je Eigen Dier wedstrijd creëren. Eén die wat toegankelijker is en is in te zetten op bijvoorbeeld binnen-evenementen. Als reactie hierop hebben wij de Ontwerp Je Eigen Dier applicatie ontwikkeld.

Eindresultaat:
In de Ontwerp Je Eigen Dier app kan de gebruiker zelf een dier ontwerpen door het verslepen, draaien, verkleuren, vergroten en verkleinen van vijf verschillende geometrische vormen en een aantal extra figuurtjes. Op het witte veld is hij vrij om zijn creativiteit in te zetten op wat voor manier hij maar wil. Hierna vult de gebruiker zijn gegevens in die vervolgens samen met het dier worden opgeslagen. Als laatste kan de gebruiker kiezen om zijn ontwerp op te slaan of uit te printen als kleurplaat.

Door middel van wireframes hebben we veel aandacht besteedt aan de flow van de applicatie, zodat deze makkelijk te doorlopen is voor de gebruiker. We hebben de applicatie getest onder de doelgroep, die bestaat uit voornamelijk kinderen tussen de 6 en 12 jaar oud. Vervolgens hebben we hierop nog een aantal aanpassingen gedaan. De applicatie is geïnspireerd op de huisstijl van het Jeugdcultuurfonds, inclusief de figuren en kleuren, die afstammen van de vijf ‘huisdieren’ van de organisatie.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:
http://rijks.website:8888/
https://vimeo.com/171543466

Afbeeldingen:

One Comment

Leave a Reply