Opdrachtomschrijving:
Unc Inc maakt nu gebruik van de bugtracker Mantis. Deze is lastig in gebruik en voor klanten niet erg gebruiksvriendelijk. Daarom heb ik de opdracht gekregen om een makkelijke manier te maken om issues te melden. De design challenge was: “Hoe kan Unc Inc een digitale toepassing ontwikkelen waarmee niet technische klanten gemakkelijk volledige tickets kunnen melden op een website, waarbij Unc Inc alle data ontvangt die nodig is om een een ticket te verhelpen?”

Eindresultaat:
Het resultaat is een tool geworden waarmee de gebruiker zijn fout kan selecteren, net zoals hij een screenshot kan maken op macOS. Op de achtergrond wordt alle informatie die nodig is voor de developer opgehaald. Hierdoor hoeft de klant alleen nog maar te beschrijven wat de issue is, en eventueel aan te geven hoe belangrijk deze is.

Het product is meerdere malen door de doelgroep getest. De reacties over het product zijn erg positief. Ze gebruiken de tool makkelijk en begrijpen hoe de tool werkt. De doelgroep zou Layernotes zo snel mogelijk willen gebruiken.

Reactie van een klant van Unc Inc:
“Een zeer gebruiksvriendelijke tool om bugs te kunnen melden! Een aanrader voor ieder ontwikkelbureau – én klant ” – Erwin de Wekker (Hoodhunt)

De tool kan gedownload worden voor Chrome en Firefox. Om de Layernotes te gebruiken dient er ingelogd te worden met Mantis.

De login gegevens:
Bugtracker: Mantis
url: http://bugtracker.uncinc.nl
Username: Goldendot
WW: CMDAw3rds

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:
https://dolstra.me/projects/layernotes
https://github.com/uncinc/layer-notes
https://github.com/uncinc/layer-notes/releases

Afbeeldingen:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.