Opdrachtomschrijving:
Virtual Reality (VR) is van zichzelf een geïsoleerd en niet-sociaal medium. Als de virtual reality speler samen wilt spelen met zijn of haar vrienden. Spelen ze eigenlijk nooit samen, maar om de beurt. Omdat je in virtual reality compleet ben afgezonderd van de werkelijkheid voelt het alsof je alleen bent en niet in een gezamenlijke omgeving. Dit is het probleem dat ik wilde oplossen tijdens mijn afstuderen.

Eindresultaat:
Tijdens dit spannende avontuur probeerde ik VR meer sociaal en interactief te maken voor de toekijkende mensen. Ik kwam er al snel achter dat de toekijkende mensen zelf een onderdeel wilde worden van de virtuele wereld waar de VR-speler zich in bevindt. Vanuit dit oogpunt ben ik gaan kijken hoe ik de mobiele telefoon hierbij kon betrekken. Doordat bijna iedereen een mobiele telefoon heeft kunnen we hier gebruik van maken, de mobiele speler is een kleine wolf die honger heeft. De VR-speler is een reus die de wolf moet helpen om naar het eten toe te gaan. Door de grootte van de reus kan hij grote obstakels oppakken en heeft hij overzicht over het hele level. De wolf daar in tegen is super mobiel en kan zich bevinden in smallere gebieden. Met deze game is over elke interactie nagedacht, zodat de samenwerking van VR-speler en mobiel speler gestimuleerd wordt. Met deze interactieve communicatie game is samenwerking de sleutel naar succes.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:

Design Rationale

Afbeeldingen:

 

3 Comments

  • Lotte Oosterbeek says:

    Super gaaf, mooi dat samenwerking echt nodig is.

  • Angélique says:

    Topper ben je!!

  • Mirjam Cornelissen says:

    In het begin van je tekst lees ik: daar in tegen. Ik ben van de taal: integendeel/ daarintegen of is het daarentegen?? Hebben een geheel verschillende betekenis.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.