Opdrachtomschrijving:
Voor dit project zijn we op zoek gegaan naar een winkel in Amsterdam die wij graag zouden willen helpen bij het verbeteren van hun webshop. We maken voor het bedrijf een nieuwe website die volgens ons de klandizie van de winkel op een positieve manier zal bevorderen. De gebruikers van de Daskas website zijn niet geïntrigeerd genoeg om op de website te blijven. Ze doen weinig tot geen aankopen omdat de site te onoverzichtelijk is en niet aantrekkelijk oogt.

Eindresultaat:
Onze website heeft twee hoofdconcepten:

Concept 1, Skeuomorphism:
We maken gebruik van skeuomorfism, dit houdt in dat de webshop er uit ziet als een vitrine kast in de winkel, of planken met spullen er op. Dit geeft een beleving alsof je echt een beetje in de winkel bent. Dit geeft de sfeer van de winkel weer waardoor het sneller vertrouwd zal aanvoelen. Ieder artikel staat op een plank en stelt  een categorie voor waarmee je kan navigeren naar die categorie, met leuke animaties natuurlijk!

Concept 2, Cadeau Generator:
Het helpen bij de keuzes van cadeau’s is ook iets waar Daskas mee kan uitblinken. Voornamelijk uit het doelgroep onderzoek is gebleken dat de gebruikers vaak niet weten wat ze moeten/ willen kopen voor een ander en daardoor vaak doelloos on- en offline zoeken naar een leuk cadeau. Gebruikers vullen de cadeau generator in en krijgen een passend cadeau met een persoonlijk gegenereerd verhaal. Eind februari gaat de site officieel online!

Promo-filmpje:

De paper-prototype test:

Uitleg nieuwe webshop:

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:
http://www.daskas.nl

Afbeeldingen:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.