Opdrachtomschrijving:
De stijlvolle spijkerbroeken van Denham the Jeanmaker zijn ontworpen met veel oog voor detail. Het merk groeit gestaag en klanten zijn zeer te spreken over de service van Denham. Toch gaf J. Denham in een interview met Nu.nl aan dat een magere 10% van de totale inkomsten van het bedrijf te danken is vanuit online shopgedrag van klanten. Hoe kan dit? Denham the Jeanmaker stelde ons de vraag om een interactieve tool te ontwerpen die klanten ondersteunt bij het vinden van de juiste maat.

Eindresultaat:
Vanuit onderzoeken, testen, valideren en itereren kwamen wij met The Size Converter als antwoord op het probleem dat veel klanten online shoppen lastig vinden. Het is een interactief sizeguide-concept waarbij Denham middels bestaande data van andere spijkerbroekenmerken voor de klant berekend welke maat hij/zij nodig heeft om een passende Denham spijkerbroek te bestellen, zonder gebruik van meetlint. Hiermee willen we nieuwe klanten overhalen, deze vertrouwen geven in het online shopproces en het aantal retouren i.v.m verkeerde maat terugdingen. The Size Converter lijkt op een sizechart, maar dan interactief: het vraagt om input, geeft feedback en komt tot een resultaat welke afhankelijk is van de jeansmaat van de klant, zonder gecompliceerde technologie te gebruiken of onethische vragen te stellen. Het online shoppen voor spijkerbroeken is nog nooit zo makkelijk geweest!

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:

https://invis.io/KQPY9FEVNXP

 

Afbeeldingen:

 

10 Comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.