Opdrachtomschrijving:
Vanuit Valtech ben ik begonnen met het uitvoeren van kwalitatief onderzoek in de vorm van user tests, om er achter te komen welke problemen er spelen op het platform Beerwulf.com. Hieruit kwam de behoefte aan persoonlijk bieradvies naar boven. Speciaalbieren verschillen veel in smaak en smaak is erg persoonlijk. Maar hoe kan Beerwulf.com de gebruiker van persoonlijk bieradvies voorzien?

Eindresultaat:
Het eindproduct bestaat uit een home pagina, een interactieve video én de bieradvies pagina. Ik heb onderzocht hoe ik persoonlijk bieradvies, wat bierexperts geven in fysieke winkels, kan vertalen naar een online tool. Dit mobiele prototype leert de gebruiker kennen door middel van een gesprek met de biersommelier (de interactieve video), het klikgedrag én externe factoren (het seizoen/locatie/untappd integratie). Het gesprek met de biersommelier vormt zich op basis van de input van de gebruiker. Zo krijgt de gebruiker de ervaring van een dialoog, zoals hij deze ook in de fysieke winkel zou ervaren. Het prototype geeft op basis van deze drie datastromen het persoonlijke bieradvies. De gebruikers reageerden positief over de interactieve video en ervaarde het bieradvies als persoonlijk, wat hun motiveerde om de persoonlijke packs aan te schaffen.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:

Design rationale

 

Afbeeldingen:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.