Opdrachtomschrijving:
Tijdens de minor Applied Game Design kregen wij een groepsopdracht helemaal in het teken van de eerste film van Harry Potter. De uiteindelijk game mocht geen hoofdpersonages bevatten en moest geschikt zijn voor kinderen in de leeftijdcategorie van acht tot twaalf jaar. De oplevering was in de vorm van een speelbaar prototype gemaakt in Unity. Elk teamlid had zijn eigen rol; game designer, game developer, asset curator en/of producer.

Eindresultaat:
‘Dobby’ is een visual novel in de vorm van een interactieve game. Het neemt je mee door het verhaal van Dobby, waarbij het aan jou de taak is om belangrijke keuzes in het verhaal te maken. De keuzes die je maakt hebben effect op het verloop van het verhaal en laat de gebruiker zien dat sommige acties ook gevolgen hebben. Het verhaal speelt zich voornamelijk af in de Malfoy Manor en geeft je de vrijheid om meerdere kamers in dit gebouw te ontdekken.

Deze game laat onze gebruikers zien dat de keuzes die zij maken invloed hebben op het verhaal en dat ze echt over hun acties moeten nadenken. Ook helpt onze game de doelgroep met het creëren van motivatie voor lezen. ‘Dobby’ is een nieuwe, leuke manier van lezen en neemt je mee door het verhaal van Dobby. Door het combineren van gamen, lezen en morele kwesties zorgen wij voor een leerzaam, interactief en amuserend product!

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:

https://sam-vz.itch.io/dobby

 

Afbeeldingen:

One Comment

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.