Opdrachtomschrijving:
De opdrachtgever had het idee om een competitie te starten onder jongeren en wilde hierbij een app, website, posters en Augmented Reality. Het doel was om via deze media de doelgroep twee dagen in de week geen vlees te laten eten en zo CO2 te besparen. De leerlingen kunnen punten verdienen door CO2 gerelateerde foto’s te maken en delen. Aan ons was de taak om onderzoek te doen naar de doelgroep, het concept te concretiseren en alle producten optimaal uit te werken.

Eindresultaat:
Op de website kunnen de scholen zich inschrijven, statistieken zien en algemene informatie vinden over de competitie. Op de webapplicatie kunnen de leerlingen memes maken, posten, hun scores zien en hun team bekijken. Ook hebben we een nieuw logo ontworpen voor op de website, in de app en op de sociale media. Daarnaast zijn er drie promotieposters met op elke een QR code die door de leerlingen gescand kan worden. En als laatst een Augmented Reality design die je ziet wanneer je de QR code op de posters scant. Met deze vijf onderdelen kunnen we de doelgroepen gaan bereiken en de competitie in werking zetten.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:

https://oege.ie.hva.nl/~kulvel/MaakGehaktVanCO2/

Afbeeldingen:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.