was successfully added to your cart.

ICONS

Don’t work with assholes

By 22 February 2016 No Comments
jonne-web

ICONS #4: Don’t work with assholes

Jonne Kuyt, creative director bij Edenspiekermann is te gast geweest bij alweer de 4e ICONS meetup van onze opleiding CMD. Ook Jonne heeft zijn presentatie gericht op ‘the Good, the Bad and the Interesting’. Hierbij een kort verslag van zijn verhaal, gemaakt door CMD studenten.

Bij Edenspiekermann zijn ze vooral bezig met branding. Het thema was ‘Why brands should speak up’. Grote bedrijven hebben heel veel invloed op onze wereld, ze hebben de macht om de wereld te veranderen. De grote brands kunnen onze nieuwe leiders zijn. Toch zijn er maar weinig merken die ergens voor staan. Edenspiekermann richt zich vooral op de bedrijven die verandering in de wereld willen brengen. Bedrijven die geloven dat zij de wereld kunnen veranderen op een positieve manier.

De reden dat veel merken nergens voor staan, of ergens geen mening over hebben is vooral omdat ze bang zijn om daardoor het vertrouwen van, en hun klanten te verliezen. Zij zouden veel meer open moeten staan om de discussie met hun klanten aan te gaan. Wij als CMD studenten kunnen ook veel invloed hebben op de wereld. Toch zijn er dan een aantal dingen waar wij rekening mee moeten houden. Jonne noemde daarom in zijn presentatie de ‘three rules of engagement for your future career’:

1. Don’t work with assholes
Wij kunnen altijd kiezen of wij wel of niet voor een bedrijf willen werken. Ga nooit voor ‘assholes’ werken. De kans is dan namelijk groot dat er heel veel anderen ‘assholes’ werken. Dat heeft invloed op wat jij doet, wie jij bent en de manier waarop jij kunt bijdragen aan een betere wereld. Weet dus voor wie je gaat werken, waar je voor staat en of jij die waarden terug vindt in het bedrijf.

2. Put a fucking fight for what you love
Stel domme vragen (die bestaan toch niet), wees te allen tijde kritisch en doe niet wat anderen al aan het doen zijn. Denk autonoom. Je leeftijd en ervaring doen er niet toe, train je vermogen om te vechten. Wees het eens ergens niet mee eens. Geef een goede onderbouwing. Fight for what you love!

3. You got to be smarter and better prepared for the rest (Prepare for zombies).
Je wilt dat mensen je gaan onthouden door de kwaliteit van je werk. Be prepared!

Edenspiekermann is bezig de wereld te veranderen en in deze inspirerende lezing motiveert hij ons studenten dit ook te gaan doen. Wij zijn de toekomst, we moeten vechten voor een betere wereld. “Start helping changing the world. Matter of reality to change the reality.” En vergeet niet kritisch te zijn.

Videoverslag:

Credits:

Verslag: CMD studenten Pien Leeuwenburgh en Camille Niessen
Foto: CMD studente Evita Zethof
Videoverslag: CMD studenten Dale Schnieders en Evita Zethof
Moderators: CMD docenten Vasilis van Gemert en Jan Scholte

Sprekers voor ICONS #5: Anna Offermans (Fabrique) en Jasper Kaizer (Q42)

Anna en Jasper hebben samengewerkt aan de website van het Rijksmuseum. Er zitten zeker interessante kanten aan die website. En ook goede. Volgens sommige mensen is het zelfs de beste website ooit. Maar er zitten ook minder goede kanten aan. Aan de hand van deze, en anderse sites gaan Anna en Jasper op zoek naar de definitie van The Good, The Bad, and The Interesting. Datum: woensdag 9 maart a.s. in de medialounge CMD. Zie je daar!

Mattijs Blekemolen

About Mattijs Blekemolen

Coördinator externe samenwerking bij de opleiding CMD Amsterdam. Je kunt me volgen op Twitter, dan blijf je automatisch op de hoogte van o.a. nieuwe posts en ontwikkelingen rondom de opleiding: @m_blekemolen

Leave a Reply