Vrienden van CMD Amsterdam

Het is geweldig om goede vrienden te hebben met een zelfde passie voor digitale media als wij. Vanuit de opleiding zoeken wij regelmatig naar mooie samenwerkingen met organisaties uit het CMD vakgebied die goed bij onze opleiding passen. Via o.a. gastcolleges, jureren en sponsoren van awardshows, verzorgen van bedrijfsbezoekjes en deelname aan onze Opleidings Adviesraad kom je als bedrijf goed op de radar van onze studenten. Met onderstaande organisaties hebben wij als opleiding goede contacten en ervaringen. Interesse? Neem contact op met Mattijs Blekemolen (externe samenwerking).
Mirabeau maakt bedrijven online succesvol. Uw bedrijfsstrategie wordt vertaald naar een online marketingpropositie die direct een bijdrage levert aan uw bedrijfsresultaat. Met ruim 270 medewerkers werkt Mirabeau dagelijks aan het online succes van marktleiders. Sterke merken worden op full-service basis geholpen om de concurrentie voor te blijven. Mirabeau ontwikkelt geen producten, maar implementeert gestandaardiseerde producten van leveranciers. Kenmerkend is het snelle adoptievermogen rondom nieuwe technologie. Een briljant idee krijgt pas waarde op het moment dat het ook daadwerkelijk is gerealiseerd. Mirabeau heeft oog voor creativiteit, maar ook voor de executie. We zijn altijd op zoek naar jong talent!
Vellance B.V. is opgericht op 1 november 1997. Onze core-business is het leveren van geavanceerde managed hosting oplossingen. Van basis hosting, serverparken en (enterprise) cloud hosting/Virtual Dedicated Servers tot en met datacentrum faciliteiten, (streaming) media platformen en consultancy. Veel afnemers van Vellance zijn organisaties die niets met hosting te maken willen hebben en dit graag uitbesteden, of juist organisaties die veel kennis van zaken hebben en onze kennis en faciliteiten uitsluitend “gebruiken” als verlengstuk. We helpen (afgestudeerde) studenten van de opleiding CMD Amsterdam graag met al hun hostingsvragen en verzoeken.

Wij zijn een ontwerpbureau gevestigd in Amsterdam, Delft en Rotterdam. 100 enthousiaste artists, engineers en storytellers werken met veel plezier aan uiteenlopende opdrachten voor gerenommeerde musea, bekende supermarkten, jaarlijkse popfestivals en coole fashionmerken. Heb je zin om alles wat je geleerd hebt in de harde praktijk toe te passen? Slimme en creatieve stagiairs zijn bij ons altijd welkom!

IceMobile was founded in 2002, with the vision that mobile would become the most important medium in people’s lives. Over the years we have redefined the way people experience shopping; winning numerous industry awards along the way. We continue to grow, innovate and have lots of fun.
eFocus is hét fullservice internetbureau voor online effect. Met een gedreven team in Utrecht, Amsterdam en Amersfoort werkt eFocus dagelijks aan internetoplossingen die resultaten opleveren. Het fullservice internetbureau is sterk in creatie, marketing & technologie en maakt het verschil met de aanpak & samenwerking met opdrachtgevers. We staan altijd open voor CMD Amsterdam studenten voor een gesprek over een stage en/of afstudeerproject. Je bent welkom in één van onze vestigingen!

Bij mediaBunker bedenken, ontwerpen en ontwikkelen we sinds 2008 mobiele oplossingen op maat. Hierbij staan kwaliteit en de eindgebruiker centraal. Ons idee is, doe het goed of doe het niet. Intuïtieve mobiele apps, platform specifiek, die je snapt en er gelikt uit zien. Dat lukt alleen met de juiste mensen. HTML5, Native of Hybride apps, voor elke mobiele vraag bedenken we de beste oplossing.

CMD_Grrr
Grrr is een ontwerpbureau. We laten onze kennis van strategie, ontwerp en technologie samensmelten om tot slimme oplossingen en bijzondere ontwerpen te komen. We denken kritisch mee over een sterke strategie zodat uitingen écht werken. Dat doen we door het publiek te vertegenwoordigen van onze klanten en hen centraal te stellen in ons proces.
Fronteers — vakvereniging voor front-end developers
Fronteers is de vakvereniging voor front-end ontwikkelaars. We hebben zo’n zo’n 500 leden, vooral in Nederland en België. Regelmatig brengen we mensen bij elkaar met bijeenkomsten. We organiseren ook workshops (voor beginners èn gevorderden) en elk jaar een congres. De doelstelling van Fronteers is de professionalisering van het beroep front-end web development. Daarbij streven wij naar erkenning, verbetering en ondersteuning van de (positie van) Nederlandstalige front-end webontwikkelaars.
digitaslbi
DigitasLBi is een wereldwijd marketing en technologie bureau dat  organisaties zoals  Audi, ANWB, Anne Frank Stichting, Centraal Beheer Achmea, Endemol, FBTO, FleuraMetz, Interpolis, KPN, NS, O’Neill, Scotch & Soda, SNS Bank en Wavin transformeert voor het digitale tijdperk. We helpen bedrijven van alle soorten en maten om te beslissen: ‘What’s Next’… en zorgen dat ze daar aankomen. Met meer dan 40 vestigingen in 25 landen wereldwijd zijn er meer dan 6,000 digitale experts aan het werk om het leven van mensen te verrijken met onze unieke mix van strategie, creativiteit, media en technologie. Onze vaardigheden omvatten brand building en het creëren en verspreiden van content. We helpen merken om de juiste creatieve en technologische veranderingen te omarmen.

808105DD-DA88-4ABD-BC9C-9FF5AD6F98F6[2]Tribal DDB is a worldwide network of interactive agencies, established in 2000, when the advertising giant DDB integrated all its interactive-web properties under the Tribal brand. Tribal DDB Worldwide ranks as one of the largest and most award-winning networks in the world. It was named Adweek’s Interactive Agency Network of the Year in 2005 and became the first interactive agency to be named Advertising Age Global Agency of the Year in 2008. Headquartered in New York City, Tribal DDB Worldwide includes over 1,200 people in 60 offices in 42 countries throughout the Americas, Europe, Asia-Pacific & Africa.[citation needed] Tribal DDB Worldwide is part of Omnicom Group’s DDB Worldwide.
logo_unitid
Bij UNITiD ontwerpen we digitale toepassingen die nuttig, bruikbaar en betekenisvol zijn voor mensen. We weten wat mensen begrijpen, hebben oog voor vormgeving en verstand van techniek. We halen voldoening en plezier uit het maken van het mooiste maatwerk. We zijn ingenieurs, wetenschappers en kunstenaars. En allemaal dol op onze smartphone. Wil je ons team versterken? Bijvoorbeeld als interaction designer, visual designer, stagiair of afstudeerder. Open sollicitatie? Laat ons in een korte e-mail weten waarom je bij UNITiD past. Niet vergeten: Je contactgegevens, een link naar je LinkedIn-profiel en je portfolio (als je als ontwerper aan de slag wil).
info-logoWelkom in de nieuwe wereld. Wie niet meegaat in deze wereld, laat kansen liggen. Maar hoe profiteer je van de duizelingwekkende mogelijkheden? Hoe onderscheid je interessante trends van opgeklopte hypes? Welkom bij Info.nl. Bij Info.nl zijn we nieuwsgierig. Naar de nieuwe wereld: we volgen alle digitale ontwikkelingen op de voet Maar we zijn ook nieuwsgierig naar úw wereld: wij willen uw business en uw klanten doorgronden. Zodat ook uw wereld voor ons geen geheimen meer kent. Alleen dan kunnen wij onze know how en creativiteit inzetten. Alleen dan kunnen wij u een voorsprong geven in uw business.
logo_CROWDFUNDING
WEBclusive ontwikkeld crowdfunding en crowdsourcing platformen. De belangrijkste platformen in Nederland (OnePlanetCrowd, Voordekunst.nl, 1%CLUB, voorjebuurt.nl) zijn door ons ontwikkeld. In 2012 hebben we op basis van onze crowdfunding software de Accenture Innovation Award gewonnen als beste innovatie binnen de financiele sector. Ook zijn we mede-initiatiefnemer van het European Crowdfunding Network, de branche organisatie voor crowdfunding in Europa.
CrowdfundingHub logo
De Crowdfunding Hub is het crowdfunding kennis- en innovatiecentrum in Nederland. Gevestigd in de Beurs van Berlage in Amsterdam worden crowdfunding bijeenkomsten en trainingen georganiseerd en worden crowdfunding onderzoeken uitgevoerd, zoals het Nationaal Crowdfunding Onderzoek en onderzoeken voor de Europese Commissie.

Adatus logo FINAL
Adatus is Europa’s toonaangevende data driven reclamebedrijf. Door de opkomst van geautomatiseerde handel en de beschikbaarheid van big data, is online reclame geëvolueerd van buikgevoel naar een exacte wetenschap. Dat vraagt om onafhankelijke specialisten met een sterke analytische achtergrond om deze data om te zetten in wijsheid en deze te activeren. Zodat je de juiste persoon met het juiste device op het juiste moment de beste boodschap laat zien. Of het nu gaat om branding, merkvoorkeur of conversie. Door de combinatie van unieke data, best-of-breed technologie en een bewezen track record, genereert Adatus voor jouw online reclame een aantoonbaar hogere ROI.